Drukuj

Aktualności

2012 r. rekordowy dla Tele-Polska Holding, zysk wzrośnie o 75 proc.

09 październik 2012

Zgodnie z prognozą zarządu telekomunikacyjny holding ma zakończyć rok rekordowymi 191,9 mln zł skonsolidowanych przychodów, 12,1 mln zł EBITDA i 4,9 mln zł zysku netto.

W porównaniu z minionym rokiem, Tele-Polska Holding w 2012 r. zwiększa sprzedaż o 23 proc., zysk operacyjny powiększony o amortyzację o blisko 90 proc., zaś zysk netto o 75 proc. Od 2007 r. przychody grupy TPH zwiększyły się niemal dwukrotnie., a wynik EBITDA urósł w analizowanym okresie aż o 1160 proc. – Jesteśmy jedną z najdynamiczniej rozwijających się grup telekomunikacyjnych w Polsce, ze średnią roczną stopą wzrostu sprzedaży na poziomie 15 proc. Konsekwentnie realizowana strategia rozwoju grupy, zakładająca m.in. ekspansję w segmencie detalicznym przy równoczesnym utrzymaniu silnej pozycji na rynku hurtowym, przynosi rezultaty a w kolejnych latach powinna zaowocować dalszą poprawą wyników finansowych – analizuje Marek Montoya, wiceprezes Tele-Polska Holding.

Notowana na NewConnect grupa planuje przeprowadzić publiczną ofertę akcji i przenieść się na rynek główny GPW. Prace nad przenosinami na główny parkiet są już zaawansowane, obecnie trwają konsultacje z Komisją Nadzoru Finansowego. – Liczymy, że prace nad prospektem emisyjnym zakończą się w IV kwartale 2012 r., co pozwoliłoby nam zadebiutować na rynku głównym GPW na początku 2013 r. – informuje wiceprezes TPH. Spółka liczy na pozyskanie z emisji akcji około 20 mln zł, które chce przeznaczyć m.in. na rozwój infrastruktury. – W planach mamy wzmocnienie zaplecza technicznego, w tym rozbudowę sieci światłowodowej oraz centrum przetwarzania danych – informuje Montoya.

Dzięki nowym inwestycjom grupa będzie mogła nie tylko aktywniej pozyskiwać klientów w ramach już prowadzonej działalności, ale przede wszystkim rozszerzyć ją o nowe usługi. – Widzimy duży potencjał rozwoju grupy. Mamy zgrany zespół, doświadczenie, nowe pomysły i doskonałą bazę wyjściową w postaci m.in. atrakcyjnego portfolio klientów oraz skali działalności. PO pozyskaniu środków z emisji widzimy duże możliwości w zakresie zwiększenia sprzedaży m.in. poprzez zaoferowanie naszym obecnym klientom szeregu nowych usług – informuje Marek Montoya.